Päästökauppajärjestelmän Järjestelmä Kritiikkiä


Julkaisija Dan Lewer 26. lokakuuta 2009. EU: n päästökauppajärjestelmä EU: n päästökauppajärjestelmä on Euroopan ilmastonmuutoksen torjunnan keskeinen osa. Se kattaa yli 10 000 tehtaalta, voimalaitokselta ja teollisuuslaitokselta, jotka muodostavat yhteisesti noin puolet Euroopan hiilidioksidipäästöistä Ei ole yllättävää, että tällainen suuri järjestelmä on saanut jonkin verran kritiikkiä. Järjestelmä ei ole täydellinen, ja neljä yleisintä kritiikkiä kuvataan lyhyesti jäljempänä. 1 Onko liikaa korvauksia. Mikä on kritiikki. Sandbagin mukaan ympäristökampanjaorganisaatio EU: n päästökauppajärjestelmän sektoreille on myönnetty enemmän päästöoikeuksia kuin ne tarvitsevat. Tämä tarkoittaa sitä, että niiden ei tarvitse vähentää päästöjään ja että ne voivat myydä päästöoikeudet epäedulliseen voittoon. Jotkut ovat perusteltuja. kuin mitä he tarvitsevat, koko järjestelmä vaatii päästövähennyksiä Hiekkasäkkien analyysi osoittaa, että vuonna 2008 teollisuus - ja sähköyhtiöt joutuivat vähentämään emissi Jokaisen jäsenvaltion on päätettävä, kuinka päästöoikeudet jakautuvat talouden aloille, ja ne pyrkivät yleensä suojelemaan tiettyjä toimialoja kilpailukyvyttömäksi antamalla heille maksutonta korvausta. Tämä johtaa eri sektoreiden epätasa-arvoisiin tilanteisiin. Jos järjestelmään osallistujat uskovat EU: n päästöoikeuksien määrä on kuitenkin voimakas. Mitä vaikutuksia hiilen eläkkeelle jäämiseen on? Jos EU: n päästökauppajärjestelmässä on enemmän päästöoikeuksia kuin osallistujat tarvitsevat, eläkkeelle siirtyminen ei välttämättä vähennä päästöjä. Järjestelmä kuitenkin vaatii päästövähennyksiä, mikä tarkoittaa, että kaikkia päästöoikeuksia käytetään. Jokainen eläkkeelle jäänyt päästö vähentää päästöjä tonnilla. 2 Onko hinta todennäköisesti romahtaa, kuten aiemmin. Mitä kritiikkiä . Keväällä 2006 EU: n päästöoikeuksien hinta romahti, lähes nolla. Tämä oli vaiheen yksi vaiheesta, joka kesti vuoden 2005 t o 2007 Se voi osoittaa järjestelmän luontaisen arvaamattomuuden ja osoittaa, että samanlainen romahdus voisi tapahtua uudelleen. Mikä on perusteltua? Hinta romahti, kun Euroopan komissio julkaisi ensimmäisen todennettujen päästöjen tiedot. Ennen tätä hiilidioksidipäästöjen oli perustunut arvioihin. Tiedot osoittivat, että liikaa päästöoikeuksia oli jaettu, koska sääntelyviranomaiset olivat ajatelleet, että päästötasot olivat korkeammat kuin mitä itse asiassa olivat. Euroopan komissio julkaisee vuosittain todennettuja päästötietoja ja markkinoilla on selvä käsitys päästöistä volyymit Euroopassa Tämä tarkoittaa sitä, että vuonna 2006 tapahtunut romahtaminen ei todennäköisesti palaudu uudelleen. EU: n päästöoikeuksien hintojen muutokset johtuvat pääasiassa energian hinnan ja teollisuustuoton hinnanmuutoksesta. Loppuvuonna 2007 alkanut talouden taantuma aiheutti hinnan päästöoikeuksien lasku, koska saastuttavat yritykset tuottavat vähemmän hiilidioksidia Nämä muutokset eivät aiheuta syst emiaktiiviset häiriöt, kuten vuoden 2006 romahtaminen. Mitä vaikutuksia hiilen eläkkeelle siirtymiseen? Koska EU: n päästöoikeuksien kysyntä muuttuu, eläkkeelle maksettavien korvausten hinta muuttuu esimerkiksi kesällä 2007, jolloin öljyn hinta oli erittäin korkea, EU: n päästöoikeudet olivat suhteellisen kalliita Keväällä 2009, kun teollisuustuotanto oli alhainen, päästöoikeudet olivat suhteellisen halpoja. Hinnan aleneminen aina nollaksi merkitsisi ylijäämää hyvityksiä, ja eläkkeelle jääneet päästöoikeudet eivät vähentäisi päästöjä. Tätä pidetään kuitenkin erittäin epätodennäköisenä. 3 Aiheutuuko järjestelmä energiaintensiivisille teollisuudelle Euroopan ulkopuolelle? Mitä kritiikkiä. Eurooppa erityisesti EU: n päästökauppajärjestelmän avulla on ilmastonmuutosta koskevaa lainsäädäntöä voimakkaampi kuin useimmilla muualla maailmassa. Tämä voi olla rasite hiilidioksidipäästöille ja teollisuudelle alttiille teollisuudelle. kuten alumiini ja teräs, jotka voivat päättää siirtyä EU: n ulkopuolelle, jotta EU: n päästökauppajärjestelmästä aiheutuvat hiilikustannukset vältettäisiin. Tätä kutsutaan usein vuotamaksi. Miten perusteltua on se. EU: n päästökauppajärjestelmän hiilidioksidipäästöjen hiilidioksidipäästöjen vuotuinen hiilidioksidipäästöjen vuotuinen tutkimus osoittaa, että noin yksi kahdenkymmenestä EU: n päästökauppajärjestelmään kuuluvasta yrityksestä on jo siirtänyt osan toiminnastaan ​​hiilen hinta kolme kaksikymmentä on harkitsemassa siirtää osan toiminnastaan ​​ja kuusitoistakymmentäkymmentä ei ole. EC ja jäsenvaltiot siirtyvät suojelemaan teollisuudenaloja, jotka voivat liikkua EU: n ulkopuolella myöntämällä niille vapaaehtoisia luottoja sen sijaan, että ne vaativat heitä ostamaan lainoja huutokauppojen kautta. Mikä vaikuttaa hiilen eläkkeelle. Jos hiilen eläkkeelle siirtyminen kasvattaa EU: n päästöoikeuksien hintaa, se voi lisätä vuotoja ja vähentää siten päästövähennyksiä Euroopassa. Tämä ei todennäköisesti ole merkittävä ongelma, koska hiilen eläkkeelle siirtymisen vaikutus hiilellä hinnat ovat todennäköisesti hyvin pieniä, kun taas altistuvat teollisuudenalat saavat ilmaisia ​​päästöoikeuksia. 4 Onko korkki tarpeeksi tiukka. Mitä kritiikkiä on? että EU: n päästökauppajärjestelmällä olisi oltava vähemmän luottoja ja päästövähennykset ovat suurempia. Jotka on perusteltua. EU: n päästöoikeuksien vuotuiset määrärahat koko Euroopassa kaudella 2008-2012 ovat noin 7 alhaisemmat kuin vuonna 2007 päästöt. jakaminen vähenee noin 1 7 vuodessa Jos maailmanlaajuinen sopimus saavutetaan Kööpenhaminassa joulukuussa 2009, EU sitoutuu päästöjen vähentämiseen edelleen 10 vuoteen 2020 mennessä. Mitä vaikutuksia hiilen eläkkeelle siirtymiseen on? päästövähennysmekanismi ei riipu korkin riittävyydestä. Vaikka haluamme nähdä pienemmän kokonaisrahoituksen, niin kauan kuin päästöoikeuksien määrä edellyttää vähennystä tavanomaisista päästöistä, päästövähennykset vähentävät päästöoikeuksia. EU: n päästökauppajärjestelmä ei toimi. Ilmaliikenne EU: n päästökauppajärjestelmä ei toimi. Euroopan unionin toivottiin, että Euroopan unionin haitalliset kasvihuonekaasut mutta se ei toimi Päästötodistusten hinta on laskenut, kehitys, joka todella tekee kivihiilestä houkuttelevampaa kuin uusiutuva energia. Kaikkein taloudellisten liberaalien maailmassa jokainen raaka-aine on sen hinta Rajoitettu tarjonta tekee tavaroista kalliimpaa ja päinvastoin. Siksi markkinat toimivat - ainakin teoriassa. Käytännössä asioita näyttävät usein erilaisilta, ja tämä pätee erityisesti päästökauppaan, joka on hyvin erilaisen mekanismin alainen, jota Euroopan unioni säätää. Taloudelliset toimijat ovat yleensä ylistäneet kauppajärjestelmän melkein ihanteellisena välineenä haitallisten hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi. Tässä järjestelmässä yritykset hankkivat saastumisluvat tarjonnan ja kysynnän mukaan määritetyillä hinnoilla tehokkaaseen ja itsesäätelyprosessiin Ympäristöä säästävässä teknologiaan investoivissa yrityksissä tarvitsee ostaa vähemmän todistuksia tai jopa joitakin jäljellä myydä. Mutta viimeisen puolen vuoden aikana hinnat CO2-sertifikaatit ovat laskeneet lähes jatkuvasti ja laskivat noin puoleen noin 8 10 60 tonnia kohti. Jopa kahdeksan Saksan ydinvoimalaitoksen sulkemista vuonna 2011 ja hiilivoiman kysynnän lisääntyminen ovat tehneet paljon aikaa kestävän trendi. Michael Krhnert, päästökauppias Berliinissä, viittaa hintojen nousuun teurastuksena. Ja hän odottaa täysin jatkavan. Spiraali pyörii alaspäin, hän sanoo. Järjestelmä ei toimi. Sveitsiläisen pankin analyysit UBS jopa menevät niin pitkälle, että ne varoittavat, että tämä hiipivä lasku voisi vaurioitua todellisen kaatumisen vuoksi. Kauppajärjestelmä ei toimi, on heidän hankalat päätelmänsä. tuottaa vain kuumaa ilmaa. EU häpeää Euroopan parlamentin teollisuuskomitea aikoo äänestää myöhemmin tässä kuussa siitä, aikooko Bryssel vähentää sen myöntämää hiilidioksiditodistusta. Äänestys puolestaan ​​merkitsisi, että EU huutokauppaisi 1 4 miljardia euroa vähemmän kuin suunniteltu määrä seuraavana kaupankäyntijaksona vuodesta 2013 vuoteen 2020. Kahdeksan prosentin leikkaus, toivottavasti, ajaa hintoja takaisin. Vaikka tällaiset markkinatoimet paljastavat järjestelmän keskeisen suunnittelun puutteen Poliitikot määrittävät hiilidioksidin kokonaismäärän että EU: n teollisuus voi päästää rahaa, joka pidentää vuosia tulevaisuuteen ilman mitään keinoa tietää, miten talous - ja näin ollen kaupankäyntitodistusten kysyntä - kehittyy sen aikana Vuosi sitten, kun Euroopasta oli taloudellista kasvua, Bryssel oli antelias tarjoamaan yrityksille ilmaisia ​​todistuksia kaupankäynnin kaudesta 2008-2012, yritykset joutuivat ostamaan vain pienen osan päästöluotoistaan. Mutta pian sen jälkeen monet yritykset joutuivat pienentämään tuotantoaan finanssikriisin ja sitten velkakriisin vuoksi Euroopassa Saksassa kulutettiin vähemmän energiaa - 4 8 prosenttia vähemmän vuonna 2011 - ja koko teollisuus tarvitsi odotettua vähemmän todistuksia. esimerkiksi Salzgitter AG: n yritys sai yli 7,5 miljoonan ylijäämän ylijäämän vuosina 2008-2010, brittiläisen ympäristöorganisaation Sandbagin tutkimuksen mukaan. ThyssenKruppin ylijäämä oli noin 6 miljoonaa euroa. Se ei ole ylimääräinen kustannustekijä, sanovat kriitikot, päästökauppa on tullut tulonlähteenä tällaisille yrityksille. Lainan tarkoitus ja kannustinpanot voivat myydä todistuksiaan, tai ne voivat varastoida em käytetään seuraavana kaupankäynnin aikana Kuolemansärkyä on se, että tämä todistusten lieventyminen paitsi laskee hintoja, myös vähentää kannustimia investoida nykyaikaiseen energiateknologiaan. Todistukset niin halvalla, tuottaa sähköä haitallisilta polttoaineilta entistä enemmän mikä selittää sen, miksi ruskohiilen kulutus kasvoi lähes 4 prosentilla vuonna 2011. Tämä on paradoksaalista, mutta hiilidioksidipäästöt ovat niin alhaiset osittain, koska miljardit Saksa käyttää uusiutuvaa energiaa. Tämä vähentää kysyntää , ja sen kanssa päästötodistusten hinta, joka puolestaan ​​mahdollistaa hiilen, on ilmiselvä vaara, että ilmasto on kilpailukykyisempi. Päästökauppa ei siis pysäytä ilmastonmuutosta vaan itse asiassa nopeuttaa sitä. finanssiministeri tiukassa paikassa Saksan liittokansleri Angela Merkelin kristillisdemokraattisen kansanedustajan Wolfgang Schuble aikoo käyttää todistusten myynnistä saatuja tuloja 2015, rahasto, joka rahoittaisi hankkeita lämpöeristyksissä ja muilla aloilla Schuble-tiimi otti laskutoimituksensa hintaan 17 kpl. Todistukset, joiden arvo on tällä hetkellä 10: lla alle tämän hinnan, saattavat olla lyhyitä miljardeja euroja Pääasiallisen todistusaineiston liiketoiminta menettää päämääränsä ja kannustuksensa. Jälkikäteen on selvää, että hiilidioksidiveron käyttöönotto - toinen vaihtoehto, josta keskusteltiin alun perin - olisi ollut toteuttamiskelpoisempaa ja tehokkaampaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut perustaa rajoittaa ja kiristää ne vuosittain EU: n ja muun maailman välinen taistelu, joka koskee päätöstä vaatia, että lentoyhtiöt, jotka lentävät tai lähtevät Euroopasta ostamaan hiilidioksiditodistuksia, eivät juuri tuota ylimääräistä tukea päästökaupalle EU: ssa tässä vaiheessa , se tulee pelkästään säästämään arvostettua hankettaan. Euroopan parlamentin ympäristökomitea äänesti vähän ennen joulua viime vuonna, 1 4 miljardia myytyjen todistusten lukumäärää Jos teollisuuskomitea, Euroopan parlamentti ja Euroopan unionin neuvosto nyt noudattavat tätä suositusta, se on selvä merkki siitä, että jotkut ihmiset ovat pelkänneet vuosien ajan että Brysselillä on nyt keskuspankin rooli, päästötodistusten myöntäminen ja kerääminen, mikäli se haluaa. Jos näin tapahtuu, EU: n riski on, että sen ajoitus on jatkuvasti epäkunnossa. Alun perin markkinavoimat jonka tarkoituksena oli luoda asianmukaiset hinnat, olisi ulkoa katsottava. Ella Ornsteinin Saksasta toimitettu. Saksan päästökauppajärjestelmä toteutuu lentoyhtiöille. EU: n päästökauppajärjestelmän laajentaminen EU: n päästökauppajärjestelmään tai järjestelmään sisällytetään ilmailun teollisuus alkoi 1. tammikuuta 2012. Lentoyhtiöiden lisäämistä EU: n päästökauppajärjestelmään on aiheuttanut voimakasta ja kasvavaa kritiikkiä ja hyökkäys sekä teollisuuden että valtion ast 12 kuukautta Oikeudellinen haaste EU: n päästökauppajärjestelmän pätevyydestä lentoliikenteessä, jota Amerikan ilmakuljetusyhdistys ryhtyi kansainvälisen ilmakuljetusjärjestön IATA: n ja Kanadan NACC: n kansallisen lento - Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen suuren jaoston 21. joulukuuta 2011 antama tuomio ilmaliikenteen harjoittajien yhdistyksestä Amerikan valtiovarainministereille energian ja ilmastonmuutoksen puolesta, asia C-366 10. Ei ole odottamatonta, että Euroopan yhteisöjen tuomioistuin oli samaa mieltä Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen Julkisasiamies vahvisti EU: n päästökauppajärjestelmän monimutkaiset kysymykset järjestelmän mahdollisesta ylimääräisestä alueellisesta luonteesta, jota sovelletaan lentoyhtiöihin riippumatta siitä, loukkaaako se EU: n ulkopuolisten maiden ilmatilan suvereniteettia ja onko EU: n päästökauppajärjestelmään liittynyt lainvastaista maksua tai Chicagon yleissopimuksen 1944 ja muiden kahdenvälisten lentoliikennesopimusten vastaista polttoaineveroa on nyt määritetty EU: n hyväksi että ilmailualalla ja ilmailussa sovellettu järjestelmä on säilynyt. Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen tapaus ei millään tavoin lopeta oikeudellisia ja poliittisia riita-asioita tässä asiassa. Lentoyhtiöt jatkavat aktiivisesti harkitsemaan vaihtoehtojaan EU: n laillisten toimien osalta riitojenratkaisumenettelyssä, ICAO: n kansainvälinen siviili-ilmailujärjestö on edelleen todennäköinen foorumi lisähaasteelle, jota Yhdysvallat noudattaa omalla lainsäädännöllään, mikä estäisi Yhdysvaltojen liikenteenharjoittajat noudattamaan EU: n päästökauppajärjestelmää, ja tietyt kansainväliset liikenteenharjoittajat ja toimialajärjestöt uhkaavat selkeää noudattamatta jättämistä. Vaikka teollisuus tutkii edelleen keinoja, joilla EU: n päästökauppajärjestelmää voitaisiin hyökätä, järjestelmä on nyt tullut voimaan ja sen toimintaa ei todennäköisesti lykätä odotettaessa uusien kiistojen ratkaisemista sen pätevyyden vuoksi. Lisäksi tarkastellaan vaihtoehtoja, haasteita, lentoliikennealan on siksi myös täytettävä vaatimus siitä, että ne osallistuvat täysipainoisesti järjestelmään suurin osa lentoyhtiöistä, joilla on toimintaa EU: n alueelle ja EU: sta, on nyt velvollinen seuraamaan ja ilmoittamaan päästöistään ja luovuttamaan päästöoikeudet EU: n lentoasemille ja EU: n lentoasemilta tuleville lennoille. yli 243 lentoa EU: hun tai kolmansia peräkkäisiä neljän kuukauden jaksoja ja niitä liikenteenharjoittajia, joilla on alle 10 000 tonnia päästöjä raportointivuonna. Vaikka vuosi 2012 on ensimmäinen vuosi, jolta lentoyhtiöt ovat virallisesti velvollisia palauttamaan päästöoikeudet, noudattamisprosessi on ollut käynnissä vuodesta 2009 Esitämme tässä tiedotustilaisuudessa keskeiset päivämäärät ja vaatimustenmukaisuuskysymykset, joita lentotoiminnan harjoittajat kohtaavat eteenpäin. Miten se toimii. EU: n päästökauppajärjestelmä on päästökauppajärjestelmä, joka asettaa päästörajan päästöoikeuksien järjestelmään kuuluviin toimialoihin EUA: t myönnetään jokaiselle säänneltyä toimialalle kullekin raportointivuodelle Jokaisen raportointivuoden lopussa toiminnanharjoittajan on luovutettava päästöoikeudet, jotka ovat i ts Kokonaispäästöt raportointivuonna tai rangaistaviksi Sellaisten operaattoreiden, jotka lähettävät päästöjään enemmän kuin myönnetyt päästöt, on hankittava lisäkorvauksia takaisinostoon. Tämä voidaan saavuttaa hankkimalla päästöoikeuksia huutokaupassa, hankkimalla päästöoikeuksia muista EU: n päästökauppajärjestelmän osanottajista tai hankkimalla hiilidioksidipäästöjen hyvityksiä, kuten CER: iä sertifioidut päästövähennykset ja päästövähennysyksiköiden päästövähennysyksiköt. CER: t ovat Yhdistyneiden Kansakuntien päästövähennysprojekteihin perustuvia päästövähennyksiä kehitysmaissa. ERU: t ovat myös YK: n myöntämiä päästövähennysluottoja, mutta ne edustavat vähennyksiä teollisuusmaissa toteutetuista hankkeista. Yksi CER tai ERU: n määrä on 1 tonnin hiilidioksidipäästöjen vähennys, ja ilma-aluksen käyttäjä voi siten palauttaa yhden tonnin päästöt. Toimijat voivat kuitenkin käyttää CER: iä ja päästövähennysyksiköitä vain 15: aan niiden noudattamisvelvoitteita vuonna 2012 ja enintään 15: Vuodesta 2013 alkaen. Lisäksi päästöoikeuksien luovuttamista koskevan vaatimuksen lisäksi toimijat ovat su Vaikka EU: n päästökauppajärjestelmän ilmailun yleinen sääntelyjärjestelmä on direktiivin EU-direktiivi 2008 101 EY, jokainen jäsenvaltio on saattanut direktiivin vaatimukset osaksi kansallista lainsäädäntöään, jotta yksityiskohtaiset tiedot kussakin valtiossa voimassa olevasta kansallisesta lainsäädännöstä, mitä toimijoiden on tehtävä vapaiden päästöoikeuksien hakemiseksi, seuranta - ja raportointivaatimusten noudattamisesta sekä vaatimustenmukaisuustodistusten antamisesta. Jäsenvaltioiden hallinnointi. Jokaisen jäsenvaltion on nimettävä toimivaltainen viranomainen EU: n päästökauppajärjestelmän hallinnointi lentoyhtiöiden osalta Yhdistyneen kuningaskunnan toimivaltainen viranomainen on ympäristövirasto. Alukset jaetaan sen jäsenvaltion alueelle, josta useimmat lennot toimivat, ja mistä useimmat lennot toimivat. Koska Lontoon Heathrow'n lentoasema on merkittävä lentoasemien keskus Euroopan ulkopuolelle ja ulkomaille, Yhdistyneelle kuningaskunnalle Saksa, Ranska, S kipu ja Alankomaat toimivat myös hallinnoivina valtioina suurelle määrälle liikenteenharjoittajia. Päästöoikeuksien jakaminen ja huutokauppa. EU: n päästökauppajärjestelmä on jaettu kahteen kauppa-aikakauteen lentoyhtiöille vuosina 2012-2013 ja 2013-2020 Kauden 2012-2013 kaupankäynnin lentoliikenteen päästöoikeuksien määrä Lentoliikennealan käytettävissä olevat EUAA: t on rajattu 97: een ilmailun päästöistä vuosina 2004-2006, jotka tunnetaan historiallisista ilmailun päästöistä tai 212 892 053 lentoliikenteen päästöoikeuksista Kauden 2012-2013 aikana 85: korvaukset myönnetään lentoliikenteen harjoittajille ilmaiseksi ja jäsenvaltioiden huutokaupat huutokaupat 15 jäljellä olevista 15: sta. EU: n päästökauppajärjestelmän vaiheen III-kauden 2013-2020 osalta käytettävissä olevien päästöoikeuksien kokonaismäärä vähenee 95: een historiallisesta ilmailun päästöstä, tai yhteensä 208 502 526 ilmailukorvausta 82 käytettävissä olevista päästöoikeuksista maksetaan ilmaiseksi, 15 huutokaupataan ja 3 varataan erityisvarantoon uusille tulokkaille ja nopeasti kasvaville lentoyhtiöille. Vapaan päästöoikeuksien jakaminen perustuu komission asettamaan vertailuarvoon ja jokaisen operaattorin kuljettamien tonnikilometrien kokonaismäärään perusvuonna 2010 Syyskuussa 2011 komissio asetti vertailuarvon Kaudella 2012-2013 0 6422 päästöoikeuksia 1000 tonnikilometriä kohden ja 0 6797 päästöoikeutta 1000 tonnikilometrillä kaudella 2013-2020 Kauden 2013-2020 päästöoikeudet 1000 tonnikilometrillä 1000 000 tonnikilometriltä vuodessa kaudella 2013-2020 Jotta määritettäisiin, kuinka monta ilmaista päästöoikeutta kohdennetaan yksittäisille toimijoille, jäsenvaltiot moninkertaistuvat vertailuarvot lentoyhtiöiden toimittamien tarkistettujen vuoden 2010 tonnikilometritietojen perusteella Jäsenvaltiot ovat äskettäin julkaisseet hallinnoimiensa lentoyhtiöiden maksuttomia jakamattomia lukuja. Jäsenvaltiot jakavat ilmaiset päästöoikeudet operaattoreille viimeistään 28. helmikuuta 2012 Vuosittaiset määrärahat Seuraavat vuodet myönnetään kunkin raportointivuoden 28. helmikuuta mennessä. Jäsenvaltiot ovat myös vastuussa huutokaupasta päästöoikeudet Operaattorit voivat ostaa päästöoikeuksia EUAA: n erityisillä huutokaupoilla lentoyhtiöille tai EUA: n huutokaupoille, jotka ovat avoinna kaikille EU: n päästökauppajärjestelmän alaisille aloille. Toimijoiden olisi tarkastettava huutokaupatapahtumiaan nimetyn jäsenvaltion toimivaltaisen viranomaisen kanssa. . Koska lentoliikenteen harjoittajien enimmäisrajojen historiallinen luonne ja kansainvälisen lentoliikenteen kasvu vuodesta 2006 lähtien, lentoliikenteen harjoittajille maksutta saatavia päästöoikeuksia sekä huutokaupassa ostettavissa olevia päästöoikeuksia ei ole riittävästi nykyisten liikennemäärien saavuttamiseksi. että useat muut lentoyhtiöt kuin mahdollisesti heikommassa asemassa olevat lentoyhtiöt joutuvat väistämättä joutumaan päästöoikeuksien nettohankkijoihin, jos ne haluavat ylläpitää, puhumattakaan, lisätä nykyistä toimintaa. Jokaisella jäsenvaltiolla on kansallinen ETS-rekisteri, tai myydä päästöoikeuksia, toimijoiden on avattava tili asianomaisen rekisterin kanssa ansiot hyvittävät operaattoreiden rekisteritilit Käyttäjät, jotka eivät ole vielä avannut tilinsä, voivat hakea verkkoa asianomaisen jäsenvaltion rekisterisivustolta. Kun heillä on rekisteritili, lentoyhtiöt voivat ostaa lisäpäästöoikeuksia muilta EU: n päästökauppajärjestelmän osallistujilta suoraan hiilidioksidipäästöjen kautta. kuten Bluenextin kautta tai hiilialan välittäjien kautta. Hiilidioksidipäästöt ovat johtaneet siihen, että monet lentoyhtiöt alkavat ostaa päästöoikeuksia. Hiilen hinnat ovat laskeneet dramaattisesti viime kuukausina ylimääräisten päästöoikeuksien ja kasvavan euroalueen kriisin takia Esimerkiksi EUA alkoi vuonna 2011 14-24, huipentui 17 42: een vuoden 2011 toukokuun alussa ja laski sitten joulukuun puolivälissä yli 50: n alin 6 30: een. Vaikka hintojen lasku on johtanut siihen, että monet EU: n päästökauppajärjestelmän osanottajat ovat käyttäneet varastoja päästöoikeuksiin, kun hinnat ovat halpoja, muut ostajat odottavat, hinnat laskevat edelleen. EU: n hintojen vahvistamiseksi joulukuussa 2011 Euroopan parlamentin ympäristökomitea äänesti joka edellyttäisi mahdollisten 1 4 miljardin päästöoikeuksien peruuttamista EU: n päästökauppajärjestelmän 2013-2020 vaiheen III osalta. Tämä voisi johtaa EU: n päästökauppajärjestelmän yleisen ylärajan pienentämiseen kahdeksaan vuoteen, minkä vuoksi tavoitteena on hiilen hintojen nostaminen hiilidioksidipäästöihin hinnat nousivat joulukuun lopulla EU: n parlamentin äänestyksen jälkeen, mutta ne ovat sitten jälleen laskeneet. Julkaisuajankohtaan 18.1.2012 EUA: n vertailuindeksi oli kaupankäynnin kohteena 6 75. Päästöoikeuksien seuranta ja raportointi ja päästöoikeuksien luovuttaminen. Operaattoreiden olisi pitänyt olla on seurannut vuotuisia päästöjään hyväksyttyjen suunnitelmiensa mukaisesti 1. tammikuuta 2010 alkaen 31. maaliskuuta 2012 mennessä niiden on toimitettava todennetut päästöraportit vuoden 2011 päästötiedoistaan, mutta niiden ei tarvitse maksaa päästöoikeuksia vuoden 2011 päästöistään. Kuitenkin 1.1.2012 alkaen ja sen jälkeen jokaisen raportointivuoden aikana toiminnanharjoittajien on valvottava päästöjään hyväksyttyjen päästöjen tarkkailusuunnitelmansa mukaisesti ja niiden on luovutettava päästöoikeudet joka vastaa niiden vuotuista kokonaispäästöä kullekin raportointivuodelle Vuotta 2012 koskevan raportointivuoden 31 päivään maaliskuuta 2013 mennessä toiminnanharjoittajien on koottava päästötiedot ja laadittava vuosittain päästöraportti. Riippumaton, akkreditoitu todentaja on tarkastettava raportti ja toimitettava sen nimetylle jäsenvaltiolle toimivaltaiselle viranomaiselle hyväksyttäväksi Vuotta 2012 koskevan raportointivuoden, eli 30 päivän huhtikuuta 2013, kuluttua 30 päivänä huhtikuuta, toimijoiden on luovuttava päästöoikeuksista, jotka vastaavat edellisen tilikauden vuotuisia päästöjään. Kuten edellä on todettu, useat lentoliikenteen harjoittajat ovat varastoineet päästöoikeuksia, mutta hiilen hinnat ovat alhaiset tunnustuksena ylijäämästä, jonka niiden on määrä luovuttaa huhtikuussa 2013. Muiden lentoliikenteen harjoittajien olisi etsittävä sekä oikeudellisia että taloudellisia neuvoja ostopäätösten aloittamisesta ja niiden ajoitusajasta hiilidioksidipäästöistä. Direktiivissä säädetään 100 euron sakosta tonnilta hiilidioksidipäästöistä, joille ei myönnetä korvausta. Lisäksi vähennys lisätään toiminnanharjoittajan kokonaispäästöihin seuraavalle vuodelle Jäsenvaltiot voivat lopulta myös pyytää, että toimintakielto asetetaan pysyville rikoksentekijöille. Yksittäiset jäsenvaltiot ovat myös säätäneet direktiivin täytäntöönpanoa koskevassa kansallisessa lainsäädännössään ylimääräiset seuraamukset Yhdistyneessä kuningaskunnassa esimerkiksi seuraamukset siitä, että päästökauppasuunnitelmaa ei ole toimitettu määräajassa, kun se ei ole seurannut tai ilmoittanut päästöjä, ei ole noudattanut päästösuunnitelmaa tai ympäristöä koskevien ilmoitusten perusteella Virasto ylittää direktiivin säännökset Sovellettavien Yhdistyneen kuningaskunnan asetusten mukaiset sakot vaihtelevat 500: stä 3 750: een ja ylimääräiset päivittäiset rangaistukset vaihtelevat 50: stä enintään 33 750: een. Jos sakkoa ei makseta kuuden kuuden kuukauden kuluessa tai toimintakielto määrätään EU, Yhdistyneen kuningaskunnan ympäristövirasto voi pidättää minkä tahansa lentotoiminnan harjoittamaa ilma-alusta. Mitä oletetaan olevan ääritapauksia, jos teltta maksamatta tai käyttökielto on yli viisikymmentäkuusi 56 päivää, ympäristövirasto voi mahdollisesti myydä ilma-aluksen ilman lupaa tuomioistuimessa. Mitä lentotoiminnan harjoittajat tekevät vaatimusten täyttämiseksi. EU: n haasteet ja kritiikki Kansainvälisen lentoyhtiön yhteinen päästökauppajärjestelmä ei todennäköisesti vähene milloin tahansa. Tämä jatkuva vaatimustenmukaisuus on kuitenkin myös välttämätöntä. Prosessi on ollut käynnissä vuodesta 2009 alkaen, ja toiminnanharjoittajien olisi pitänyt olla jo. Päästöjen tarkkailusuunnitelmansa ja vertailuarvosuunnitelmansa on jätetty hyväksyttäväksi asianomaisille toimivaltaisille viranomaisille Tarkastettu tonnikilometritieto vuonna 2010 niiden vertailusuunnitelman mukaisesti ja toimitti tarkistetut vuoden 2010 tiedot asianomaiselle toimivaltaiselle viranomaiselle maaliskuussa 2011. Tarkastettuaan päästötiedot vuonna 2010 hyväksytyn seurantasuunnitelman mukaisesti ja toimitti tarkistetut vuoden 2010 tiedot asianomaiselle toimivaltaiselle viranomaiselle maaliskuuhun 2011 mennessä. Tarkastetut päästötiedot vuodelta 2011 Suunnitelma toimittaa ennakoivat toimijat. Ilmoittakaa vuoden 2011 päästöraporttinsa tarkastettavaksi ja toimitettava asiasta vastaavalle toimivaltaiselle viranomaiselle 31. maaliskuuta 2012 mennessä. Kirjaa tilintarkastaja tarkistamaan vuoden 2011 päästöraporttinsa ja aikatauluta tarkastus hyvin ennen 31. maaliskuuta 2012 asetettua määräaikaa. Käytä rekisteriotiliä asianomaisen jäsenvaltion kanssa. Tarkkaile päästöjä hyväksytyn tarkkailusuunnitelman mukaisesti vuoden 2012 aikana. Lisäpalkkioita lisätään muilta EU: n päästökauppajärjestelmän osallistujilta huutokaupassa tai hankkimalla sertifioituja päästövähennyksiä ja päästövähennysyksiköitä niiden korvausten kattamiseksi, joita ei ole katettu maksuton varaus. Lähettäkää tarkistettu vuoden 2012 päästöraportti sääntelyviranomaiselle viimeistään 31. maaliskuuta 2013. Määrärahat, jotka vastaavat niiden todennettuja kokonaispäästöjä vuoteen 2012 mennessä 31. huhtikuuta 2013 mennessä. HFW: n ilmailun sääntely-tiimi osallistui EU: n äskettäiseen tapaukseen lentoteollisuuden puolesta ja jatkamme neuvoa lentoyhtiöiden asiakkaita suhteessa noudattamiseen ja mahdollisuuksiin edelleen haasteita EU: n päästökauppajärjestelmälle. Koska lisätietoja osoitteessa Konstantinos Adamantopoulos, Partner, 32 2 643 3401 tai Sue Barham Partner, 44 0 20 7264 8309 tai Richard Gimblett Partner, 44 0 20 7264 8016 tai Charles Cockrell Associate, 971 4 423 0555 tai tai tavallinen HFW-yhteyshenkilösi. Sue Barham Consultant. Richard Gimblett Partner.

Comments

Popular posts from this blog

Kauppa Kolmikko Menestys Järjestelmä